Liseberg

I fredags, den 27 juli, får vi iväg till Göteborg för att gå på Liseberg.
Vi hyrde en minibuss på OK, tog med oss syster Mathilda och hennes pojke Ricky och syster Elin och hennes pojkvän Andreas,  och stack för att ha lite skoj.
Åkte klockan 6 så vi var framme vid elva ungefär. Älsklingen körde nästan hela vägen, jag körde nog bara en timma.=)
När vi kom in i Göteborg var det dags för mig att guida han till grönsakstorget, där hotellet ligger.
Det gick bra enda tills vi kom in på en spårvagnsväg. DÄr åkte vi bakom en spårvagn tills vi fann en väg ut,  som visade sig vara en enkelriktad väg (vi kom från fel håll), panik!!!
Vände och tillslut kom vi rätt.=)

Checkade in på hotellet, åt lite sallad och kilade sedan iväg mot Liseberg.

Vi fick en en heldag där. Mycket roligt hände och en del äckligt med, som när jag stod under en karusell och någon spottade, fick spottet rakt i luggen, på nosen och handen. Bläääääääää. Trodde jag skulle spy. Fickgå till en toalett och tvätta håret, ansiktet och handen med tvål och vatten.
Åkte en massa karuseller, blev blöt och åt lite gott.
Är sååå kul där, en dag går så fruktansvärt fort.
81967-10

Hela gänget på väg upp i Lisebergsbanan. Älsklingen sysn lite dåligt.
Var meningen att alla skulle synas lika bra, men det blev lite utav en "egobild".=)



Hela gänget!'

Gänget: Andreas, Elin, Ricky, Thilda, Jesper och Jag.
Vi har åkt kålorado och är på väg mot flumeride.



Slusch och kluppa

Jag med en slush och klubba i väntant på att de andra ska komma från kanonen.
Syrran och jag var lite fega.=) Tyvärr blev jag den enda som var feg senare, då syrran tog mod till sig och åkte den.=)


När klockan var halv tolv på natten, gick vi mot hotellet med en massa onda ryggar, ben och fötter.
Somnade gott.

Nästa dag tillbringade vi på Nordstan med en massa shopping, innan vi åkte hem nöjda och glada.
Stannade till på IKEA i Örebro och köpte lite smått.
Hemma vid halv tio och helt slut. Somnade gott.

Tyvärr fick man inte sova länge dagen efter heller. Hjälpte Nichlas att flytta igår. Fint blir det.=)

En toppen helg med en lite mini-mini-semester. Underbart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback