Lovisa i städartagen

I eftermiddag har jag och Jesper gjort våran veckostädning som vi gör varje helg och som består av undanplockning, dammning, dammsugning, moppning av golv och skurning av toalett.=)
Just när jag var som i de bästa städartagen och håller på att damma ovanför spegeln och hyllan på toaletten hände något. Jag står på toaletten för att nå och locket sitter lite löst. Det börjar röra på sig och jag tappar balansen. Vips så har jag ramlat ner med ena benet, för att inte falla pladask bakåt - rakt ner i skurhinken!
Skrek efter Jesper, som såklart tyckte det var skitkul och skulle absolut ta kort.
  Så här kan det se ut när Lovisa städar.=)

Vi lagade mat. Vitlökskroketter med snitzel. Jag tycker inte om snitzel, men Jesper tvingade i mig en halv. Annars åt jag bara kroketter med tsatziki. Gott!

Sen kollade vi på körslaget. Jag gillade Lottas och Markolios körer bäst.=)

Sen hoppade vi på någon film som gick på SVT1. Capricciosa hette den. En svenska film som var väldigt bra faktiskt. Mycket hemsk, med tanke på att många svenska barn lever i liknande situationer. Usch!

Nu ropar sängen efter oss!
Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback