Stackars min Jesper

Mensvärk, mensvärk och mensvärk! Kan inte fatta hur man kan ha någon sådan här mensvärk. När jag har ätit p-piller har jag bara haft lite och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen. Har redan tagit värktabletter 3 gånger idag. På praktiken ville jag bara låsa in mig på toaletten och gråta, vilken smärta. Usch!

INFO OM VÄRKTABLETTER!
Värktabletter som är antiinflammatoriska läkemedel (NSAID) som t.ex. Ipren och Ibumetin bör inte ätas av kvinnor som försöker/vill bli gravida eller är gravida. Det kan försvåra möjligheterna. Påverkan är däremot tillfällig och försvinner då man slutar med tabletterna.
Vid mensvärk eller huvudvärk, då det inte är någon inflammation i kroppen, är det därför bättre att ta tabletter som Alvedon eller Panodil.
Källa:
www.fass.se


Tips från Lovisa!
Vid väldig mensvärk eller huvudvärk kan man ta 2 st Alvedon/Panodil (500mg) och en Ipren/Ibumetin (400mg). Ger bättre effekt. Tycker jag i alla fall. Sen är det ju individuellt och vad man tycker om att proppa i sig så mycket tabletter.=)

Tycker så synd om Jesper när jag har mens. Det är inte mycket som är rätt då. Jag klagar, gnäller och gråter.=)
Tänk vad han får stå ut med en gång i månaden. Det är bra gjort av han tycker jag.
Bra gjort av alla karlar som orkar med oss kvinnor under våran hemska vecka, och ibland ännu längre tid.=)

Idag stack jag mig på en kanyl. Skulle dra upp Natriumklorid i en spruta, slant och stack mig rejält. Det är ju den grovaste kanylen man har när man drar upp läkemedel eller nå i en spruta, så det gjorde ont.
Tur att jag inte hade stuckit en patient innan, fast då hade jag haft handskar och troligen varit mycket mer försiktig. Men är blå mellan två fingrar nu.=)

Måste plugga, men orkar inte. Smärtan tar kål på mig.Väntar på att värktabletterna ska hjälpa lite i alla fall.

Prision break idag, längtar!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jora den var bra! hur var eran?

Postat av: Patricia

Haha! Ja, jag såg det =)
Skönt för dig att du lyckas lindra lite med tabletter - det enda som funkar för mig är vetekudden, och den kan man ju inte ha med sig överallt. Hehe!

2008-04-15 @ 19:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback