Blåbärsplockning

Jag har haft en mysig dag i skogen med mamma och alla mina tre systrar.

Jag, Thilda och Ricky tog bussen till Hagge vid 13.00 idag. Gjorde såklart bort mig lite när jag kelv på bussen.
Jag: Hej! Jag ska till Hagge.
Chauffören: Är du under 20?
Jag: Nej.
Chauffören: Okej. Tjugo.
Jag: Nej.
Chauffören: Jo, men jag vill ha 20 kr.
Jag: Jaha!

Pinsamt! Mathilda tyckte ju det var skitkul och sa lite lite retigt när det var hennes och Rickys tur: Men vi är under 20. Vi är 18 och 17.
Haha!

Jag som hade världens mensvärk var inte vidare pigg ute i skogen. Men jag följde snällt med och plockade lite. Tror jag plockade botten på en bärplockare, annars åt jag bara eller tog massa kort. Haha!
Men det var riktigt mysigt och det är faktiskt mycket härligare att vandra i skogen än man tror.

 Mamma, Thilda, Amanda (kompis), Hanna och Hilma.


Här är det två som har ätit blåbär!




Så här kul hade jag och Thilda i skogen




Den här bilden blev att se så mysig ut. Solen lös verkligen speciellt på trädet.


När vi kom tillbaka åt vi kycklingsallad och sen gjorde mamma en blåbärspaj. Jag åt ingen paj utan åt blåbär och mjölk istället. Mycket godare.=)

Vart på möte idag också, det gick fint. Det kommer nog blir riktigt kul att spela i år. =)

Jesper kom hem med en ny bil idag. En Skoda octavia rs. Väldigt vacker faktiskt. Riktigt skön att köra. Skönt med bil igen. Men man blir latare med bil.=)

I morgon vet jag inte vad jag ska göra.=( Sova länge.=)
God natt alla!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vill också plocka blåbär! Men kan ju inte ha med mig marodören i skogen! Haha :-D

Postat av: emelie

Ja men de finns alltid mer av de som man inte vill ha ;-) Hehe..

2008-08-14 @ 16:45:25
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback