Flytt

Idag har min kära lillasyster Mathilda flyttat hemifrån. Tur att inte jag bor hemma nu för då hade jag gråtit floder. Tycker det är lite sorgligt nu med då hon blivit så stor, men det bästa är ju att nu har jag henne mycket närmare mig. Det tar ca 3minuter att gå till henne, vilket jag kommer göra ofta.=)

Jag vaknade kl.08.40 idag. Värsta tidigt, det trodde jag inte. Låg och läste i 2 timmar innan jag gick upp.
Tog det lite lugnt och gjorde mig klar. Åkte ner på stan och var lite "barnvakt" åt systrarna när mamma och Thilda var till banken och skrev på papper. Jag köpte mig även en badring till Tunisien. Fjantig som jag är så vill jag ha en sån när jag ska bada i havet, om det är äckligt. Vill inte nudda botten och vill absolut kunna hålla benen vid vattenytan då det kommer en massa fiskar.=)

Vi åkte sen till Thildas lägenhet och fixade lite. Jag och Jesper åt en tacotallrik på Engel (2:a dagen i rad för mig). Ska nog göra ett kors i taket eftersom att jag fick med mig Jesper. Vi har varit tillsammans i snart fyra år och aldrig fikat på någonstans tillsammans. Nu fikade vi ju inte, men vi var i alla fall på ett café.=)
Sen gick jag tillbaka till syrran och har varit där tills nu. Jag har plockat en massa och sen har pappa och jag skruva möbler. Vi är ett riktigt bra team och det är så kul att läsa instruktionerna och sen skruva. Skulle kunna jobba med det. Haha!

Nu är jag trött och helt slut i huvudet.
I morgon har jag lovat syrran att komma tillbaka och hjälpa henne med att skruva en byrå. Så jag ska väl dit när jag vaknar. I morgon kväll blir det nog lite partaj med syrran och en kompis till henne. Men det blir nog rätt lugnt.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite. Är helt fast i boken, inte mycket kvar nu. Ni måste läsa Mot alla odds av Angela Cannings.
En sann berättelse om Angela och hennes familj när hon blev oskyldigt dömd för mord på två av hennes tre avlidna barn som dött i spädbarnsdöd. Sjukt hemskt!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åå vad söt du är syster =) Du minns väl hur dåligt jag mådde när du flyttade. :( skit hemskt var det. Men då sa du att jag bara var töntig eftersom du inte skulle flytta nå långt =) hehe

Skit bra att du kommer komma till mig ofta, det vill jag =)

Puss å kram på bästa syster!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback