Innebandyhelg

I fredags hade vi middag med styrelsen för innebandyn. Vi var hemma hos Angelica och Danne. Åt jättegod mat, drack god bål och lite cider, kollade på idol och spelade charader. Hur trevligt och kul som helst.
Bra att Kevin vann idol och att vi (tjejoran) vann spelet. Grabbarna var inte så glada över att dem förlorade.
Men det var en riktigt skojig kväll. Älsklingen kom och hämtade oss och var även med och spelade lite spel innan vi åkte hem.

Lördagen började med lussefirande av Hanna och Hilma. Dom var så söta så och sjöng så fint! Mysigt!


Vidare till sporthallen för att spela match mot Gustafs kl.10. Lite tidigt på morgonen men det gick fint ändå.
V spelade riktigt bra hela matchen. Hade lite otur och fick inte in ett enda mål under första perioden men sen släppte det och det rasade in mål. Matchen slutade 12-1 och vi var superglada.
Jag gjorde 1 mål och 2 assist och är hur nöjd som helst. =)
Thilda fotade lite under matchen som sen ska in på föreningens hemsida.
 Jag är ute efter bollen (vi är svarta). =)

Sen tog Danne en bild på dagens lag.

Coach Nichlas, Virre, Majsan, Sandra, Lollo, Magda, Mathilda och Monica.
Jag, Angelica, Linn och Sussie.
Linda och Hanna.


Sen tog vi oss en fika på sporthallscafét innan vi skulle kika på herrarnas match.
Tog lite bilder på tre sötnosar som var med.
 Sussies Alexander.
Sandras Mathilda  och Lovisa.

Herrarnas match var riktigt spännande och deras match slutade 6-3.
Älsklingen gjorde ett mål. Min stjärna!
Jag tog lite bilder men de flesta blev riktigt dåliga. Här kommer en på stjärnan i alla fall.


Det är snyggingen med röda skor. =)

Sen fick vi äntligen åka hem. Jag, Jesper och syrran åkte och handlade lite gott till kvällen och köpte med oss Thaimat hem. Riktigt smarrigt då man var superhungrig. Vi köpte även filmen Kung Fu Panda.  
Sen kom Nichlas och Fredrik och vi kikade på innebandy VM. Det var semifinal mellan Sverige-Schweiz som Sverige tillslut vann efter förlängning.
Vi åkte och köpte lite glögg och så kikade vi på filmen vi köpt, jag och grabbarna. Filmen var bra och det var en trevlig kväll.

Idag vaknade jag och Jesper halv 1. Shit vad länge vi sov. Men skönt var det. =)
Sen var det dags för ännumer innebandy. Jag och syrran åkte upp till Borlänge och kollade på match där. Vi mötte pappa där som hade varit och åkt slalom i Romme. 
Jespers jobbarkompis John spelade och det var kul att se. Han var riktigt duktig.
Sen åkte vi hem. Vi handlade tacosgrejer och gjorde tacos och sen åt vi jag, Jesper, Thilda och pappa. Gott!

Nu har jag tagit det lite lugnt. Kollade på One three hill som Jesper spelade in men missade att spela in de sista fem minuterna. Pucko! =)
Nu ska jag duscha och gå till sängen.

I morgon är det praktik 7-15.30.
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Va skoj att ni vann matcherna båda två :)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback