Krig och blodbad

Tusan vilket krig det var här hemma igår.
Jesper och jag var väääldigt slöa och orkade inte laga någon mat så vi bestämde oss för att hämta hem en varsin kebabsallad. Fy på oss! En måndag dessutom.
I alla fall så var såklart Jesper klar före mig då jag snackar så mycket och är seg som vanligt.

Han skulle slänga den pyttelilla slurken mjölk som var kvar men jag skrek att jag ville ha den.
Jesper: "Du dricker aldrig upp din mjölk så du behöver inte det här". Sen slänger han det.
Då blev det krig!
Jag blir arg och kastar brödet på honom (men missar såklart) och den flyger förbi och landar på spisfläkten.
Jesper tar mitt mjölkglas och kastar mjölken på mig. Håret, ansiket, den ena gardinen och golvet full av mjölk¨.
Jag hoppar in i duschen och han ger sig inte. Tar vasen i badrummet och låtsas tvätta händerna när han egentligen fyller den och kastar iskallt vatten över mig.
Han var inte så smart då.
Jag öppnade duschdrapperiet och sprutade ner honom med duschen. Haha!
Sen var kriget slut och vi tog en varm dusch tillsammans.
Kul var det! =)

Praktik
idag och inte mycket har hänt. Igår hade jag 1 patient på hela dagen. Idag 2 patienter. =/
Jag ställde i alla fall till med ett blodbad jag skulle sätta en PVK (infart) utav en grövre sort (nål). Patienten hade bra fart i blodet och det blev backflöde och vips så var det lite blod på golvet. Det ser så mycket ut men det var nog inte mer än en tesked. 
Men det var lite kul! =) 

Slutade halv 3. Har redan hunnit säga upp vårat bredband och beställt ett annat.
Ett mobilt bredband från tele2.
Hoppas det duger bra!

Idag är det träning. Weeee! Som jag har längtat!

Sist men inte minst mys med älsklingen som alla andra kvällar. Finns inget bättre!

Praktik i morgon igen! 9-15.30.

Kommentarer
Postat av: Frida

haha va underbart med ett litet krig hemma ;)

Vi måste ta oss i kragen å ses nån dag nu. Men antar att vi inte hinner före jul :( Kramar i massor

Postat av: Louise

jag får ta o skicka in lite vårdtagare till dig imorrn då:P

2008-12-16 @ 21:18:42
URL: http://louiseberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback