Nu är allt över..

... Flytten, julen, nyår och hela faderuttan!

Flytten börjades lördagen den 22 december och det var skoj till en början. Ända tills allt var på plats här och skiten var kvar i den gamla lägenheten.
Jag och Elin, Jespers syster, fanns på plats här (i nya lägenheten) och lade allt där det skulle vara. Jesper och hans far plus min far bar alla kartonger.=)
Nu finns vi alla på plats på Bergsgatan 10 D och trivs jättebra. Det största som finns kvar att göra är att tapetsera om sovrummet. Men det gör vi när vi vet vad vi vill ha för färg (finns miljoner olika tapeter) och när vi skrammlat ihop mer pengar så att vi slipper leva fattigt resten av månaden.=)
Men det börjar bli riktigt fint här faktiskt, om man då bortser från sovrummet som vi inte brytt oss i.

Julen tillbringade vi på tre olika ställen.
Jufrukost hemma hos min mor, hennes sambo och alla systrar plus plastsyster och syrrans Ricky. Vi åt gröt och öppnade paket innan vi for vidare till min far och släkten där. Eller vi var hos mina kussar i sörvik. Farfar och alla var med. Trevligt. Där åt vi mat, tittade på Kalle och öppnade paket.
Till sist åkte vi till Jesper farmor och farfar där hans mor och far befann sig tillsammans med syster Elin och hela "tjocka" släkten. Där åt vi lite mat igen, öppnade paket och åt gott.
Det blev en massa paket öppnande och måste bara säga att jag fick ett playstation 2 av min älskling och singstar. Så lycklig.=)
Tillsammans fick vi även under dagen porslin, bäddsett, överkast, mikro, kroppschoklad m.m.=)
En riktigt lyckad jul enligt mig!

I mellandagarna for jag och älsklingen tillsammans med Jocke och Lollo till IKEA. Det slutade med att vi handlade för alldeles för mycket pengar och att Jesper fick ryggskott då han och Jocke kämpade med att "rycka" loss släpvagnen när den väl skulle av. Men en riktigt rolig dag. Älskar att gå på IKEA.
Detta dära ryggskottet resulterade i att jag dagen efter fick bygga ihop den bamsestora byrån och en bokhylla alldeles för mig själv medan Jesper låg i soffan och kollade på.
Jag kände mig så duktig så!=)

Nyår blev tillsammans med några vänner. Först middag hoss Jocke (som Lollo hade lagat) och sen vidare till Hanna för att sjunga sinstar och tävla med Buzz. Framåt två gick vi hem nöjda och glada för kvällen.
Så Gott Nytt År alla!

På måndag börjar plugget igen. Bara ett år kvar, sen är jag sjuksköterska (förhoppningsvis).=)
Måste orka det sista året. Har tappat lite sug på att plugga då jag har kommit på att jag gått i skolan konstant,
förutom ett halvår mellan gymnasiet och högskolan, sen jag var 6 år. Blää. Men när jag tänker på att jag snart inte behöver plugga mer, aldrig mer om jag känner så, så blir jag sugen på att köra ett riktigt rejs detta år.

Måste bara säga det att det har kommit nya kattungar till världen. Doris och Melker har fått 5 halvsyskon borta i Borlänge och jag vill så mycket ha den cremefärgade lilla pojken.
"Men det kan jag ju bara glömma!" - enlige Jesper.=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback