Min första natt

Jag har jobbat min första natt nu, inget jag gillade. Jobbade iaf från 14.00 på söndagen till 10.00 på måndagen.
När samlingslägenheten stängde kl.21 på söndagskvällen, bäddade jag i ordning sänge och hoppade ner där och åt nektarin, mörk choklad och drack lite loka. Mysigt. Pratade i telefon och läste bok, en grymt bra bok - Mot alla odds.
Det hemska började när jag skulle försöka sova. Jag släckte i sovrummet (hade tänt i hallen) och kurade ner mig i täcket, sen började det. Jag hörde ljud hela tiden, knak och brak och sen lät det hela tiden som om någon smög runt ute i vardagsrummet, men ingen var där. Kunde inte somna och blev räddare och räddare. Hjärtat klappade på mig och jag ville bara hem och gråta.=) Tillslut somnade jag. Vaknade föra väckarklockan som skulle ringa 06.40 och hade då sovit ca 4 timmar (sov dåligt).
Gjorde morgonsysslorna och sedan när nästa personal kom innan jag skulle gå hem berättade jag att jag sovit dåligt och hört en massa konstiga ljud. Då sa hon: "Oj gjorde du det, det är fler från personalen som har hört konstiga ljud, men mer ska jag inte säga eftersom att du är mörkrädd". 
Jaha..vad ska jag göra nu då. Jag har ju nästa natt på torsdag och jag kommer dö av rädsla. Vill inte fråga de andra heller vad dem hör eller så, vågar inte veta. Usch, fy och blä!!!!
Jag låter nog lite fjantig men det var så läskigt!=)

Igår så fick jag och syrran för oss någon idé att vi skulle ta en sista minuten resa v.28, men det var alldeles för dyrt. Mycket dyrare än våran Tunisienresa vi åker på i augusti. Så vi skippar den idén, fick även förbus av Jesper att åka så det hde skitit sig iaf.=/
Vi åkte ut till Hagge och hämtade syster Hanna som skulle sova hos mig så att hon slapp fritids idag. Hon blev överlycklig. Vi handlade tacos, som Thilda bjöd oss på (tack så jättemycket). Alltid gott med tacos. Sen varty vi så mätta så jag Thilda och Hanna tog oss en promenad till Hemköp och handlade tuggummi. Sjöng lite på vägen och Hanna tyckte att jag och Thilda sjöng för hela stan.=)

Vi sov gott, men Hanna pratade i sömnen ett antal gånger och satte sig även upp en gång och pratade och en gång satte hon sig upp och sov, såg det ut som. Fast jag var trött och det var mitt i natte, kunde jag inte låta bli att skratta.=)

Idag har vi varit på stan lite och sen tagit det lugnt. Jag ska strax köra ut henne till Hagge. I Kväll blir det bio med kusin och syrran. 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback