Kanske en lugn natt!?!

Många bloggar jag läser handlar om mammor med sina bebisar. Tycker om att läsa dom eftersom att jag är så bebissjuk.=) Många skriver ofta hur natten varit, om dom fått sova eller om lillan/lillen bökat och var gnällig och vaken m.m.
Kan ju skriva att jag har det ungefär lika som dom, fast för mig och min sambo så gäller det våran katt och inte någon bebis.
Melker, våran minsting, har sedan han blev av med kulorna blivit galen och får riktiga ryck. Det gäller att ha allt stängt under natten. Om en garderob råka vara öppen lite på glänt tar han sig in och kommer alltid ut med något och leker med runt sängen. Innebandybollar och andra av hans leksaker får vi plocka bort för han ibland flera gånger under en och samma natt. Han kan inte ligga still, låter som en gris när han leker, och om han ligger still så ska han absolut ligga på min kudde. Det spelar ingen roll hur många gånger jag "kastar" ner honom från sängen så kommer han upp igen, knorrande och ska trampa med tassarna på mig och inte vart som helst heller utan på kinden. Han ligger uppe i ansiktet på mig och håller på tills han slocknar.

Jag vet inte hur många gånger jag är vaken varje natt. Jag har faktiskt jobbiga nätter jag med, fast jag inte har någon liten söt bebis. =)

Dessutom har det blivit så ljust och vi har inte haft någon rullgardin, men idag köpte vi oss en och hoppas hoppas hoppas att jag kan sova lite bättre.

Nu ska vi gå och hämta tvätten och sen hoppa till sängs.
I morgon ska jag vara en dag på DLM - Distriktsläkarmottagningen. Förhoppningsvis få sticka lite och ta lite venprover.=)

En bild på min söta Melker, när han är snäll.



En på Doris också som alltid sover så snällt på deras egna kudde brevid min.=)



Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Bea wiggosmamma!

tack så mycket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback