Min långhelg

I torsdags förmiddag åkte vi till Borås för att fira Jespers moster och hennes man som fyllt 50 år.

Bilresan gick snabbt och bra, förutom ont i baken och svanken. Kom på när det var 3 mil kvar att jag kunde sitta på kudden som jag hade i knät.=/

Sen tog vi det lugnt och bara tjålade resten av dagen.


På fredagen åkte vi till Knalleland i Borås, där det finns fullt med affärer. Jag köpte mig en klänning/tunika på Carlings. Fastnade för den direkt. Det blev lite stressigt då vi skulle hem och göra oss i ordning innan kalaset.

Kalaset blev lyckat. Det var jätte god mat, gott vin och trevligt folk. Tyvärr så var jag tråkig oc blev supertrött så vi lade oss vid 12. Men det var ett lyckat kalas på alla sätt och vis.

 En banderoll som sattes upp på deras hus i smyg, av deras kära vänner.=)

Tur att man inte drack så mycket alkohol under fredagskvällen eftersom att vi var uppe i tid för att åka till Gällstad och shoppa. Där finns flera olika outletbutiker när det gäller kläder och skor. Handlade mig 3 par skor. Alla var supersköna så jag är nöjd med alla. Bl.a. ett par röda Björn Borg skor som jag tycker så mycket om.=)

När vi kom hem tittade några på hockey och några åkte och handlade. Själv tog jag med mig kameran och gick på en liten promenad. Jag var nog rätt pinsam då jag stannade för att ta kort på allt. Men det var ju så grönt och fint och så väldigt mysigt ställe så jag var ju bara tvungen. Ingen där kommer väl se mig igen.=)

Sen åt vi tacos och lite godis innan det blev natt igen.

  
Vattentornet som jag vandrade till. Så fint och mysigt. Fullt med blommor runt om. Skulle kunna sitta där en hel dag.=)
 Lite utav Borås.=) Från vattentornet.
   Vackra blommor vid vattentornet.
   Så fint. Jag vill ha många sånna här hemma. Dom blommar tyvärr i bara en vecka ungefär.

Jag hade iaf en härlig promenad.=)


I dag så åkte vi förbi Gällstad en snabbis igen innan vi åkte hem. Gillade inte bilresan hem, men nu är jag ju hemma iaf.=)

Vad skönt det är att komma hem.


I morgon blev det inge plugg med Maria, slöa som vi är. Så jag ska vara lite nyttig och träna under förmiddagen och lite duktig och städa min garderob plus skogarderoben under eftermiddagen.

Nu ska jag se på Barnmorskorna.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback