Bättre sömn = andra sängkläder?

Igår var det en konstig dag och verkligen inte rolig. Började med att åka till Falun och prata lite om uppsatsen. Inte kul och man blev trött till tusen både i huvudet och kroppen.
När jag kom hem var det bara att börja tvätta och så fixade jag lite julpyssel (apelsiner med nejlikor på) som nu hänger i köksfönstret och luktar gott.

Jag var sååå trött, men ville inte vila för då skulle jag inte kunna sova till kvällen. Hasade mig ner på träning och det var boxningen som stod på schemat.
Efter träningen blev jag mycket piggare.
Jag älskligen åkte och storhandlade på Willys. Alla säger att det är så mycket billigare där så från och med nu ska vi också handla mat där. Fick relativt mycket mat för 900 kr.

Sen blev det Grey´s och mys i soffan med toast som kvällstugg. =)

Det bästa är att jag sov ganska bra i natt. Weee!
Igår när vi tvättade bestämde vi oss för att inte ta samma sängkläder igen (dom nyaste i satin) så då tog vi något annat (i bomull) som jag gillar.
Kan det var därför jag sov bättre? Kan det bero på sängkläderna? =)
Dem här sängkläderna gjorde inte så att täcket åkte ner i lakanet och bildade en tom lucka högst uppe (det värsta jag vet), så jag har sluppit hålla på med det i natt och på något sätt så blev täcket tjockare och bulligare (precis som jag vill ha det) i dessa sängkläder.
Nu ska jag inte hoppas för mycket, men lite kan man väl få hoppas; att det vänder och att jag kommer sova bra igen. =)

Måste också säga att i tisdags innan innebandyn bakade jag scones.  Läste hos
Jennie att hon gjort det och då blev jag sugen att prova. Jag bakar nästan aldrig.
Det blev faktiskt riktigt gott och älsklingen gillade de mycket. =)
Så nu har jag bestämt mig att baka annat matbröd. Är så trött på brödet i affären, det är så äckligt. Mycket godare med eget.
Helst vill jag ha mammas mösbullar. =)

Nu ska jag endast plugga. Plugga hela dagen. Vara lite hundvakt mellan 13.30-17.00 också. Längesen man var med lilla Alvin.

Så nu ska jag sätta igång! Hej och hå!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ja det var roligt :) Om inte annat så såg det nog roligt ut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback