Har jag valt fel yrke?

I går när Jesper hade vilat klart var han lite arg på Melker, för att han hade stått och gnällt så att han inte kunde somna ordentligt, så då tyckte han att Melker behövde badas.
Så då satte vi igång och bada honom. Det är inte det roligaste. Det blir blött och katthår överallt. Det är inte det lättaste heller när han bestämmer sig för att han inte vill bada. Men det gick faktiskt någorlunda bra igår och det var VÄLDIGT behövligt med ett litet bad hör herren.

Melker efter badet och innan han blev fönad. =)
 

Efter denna grej åkte jag hem till mamma och systrarna medans Jesper åkte upp med några grabbar och kollade på Falun-Täby (Superligan).

När jag kom till mamma ville hon att jag skulle hjälpa henne med en grej. Visst sa jag, men när hon sa vad det var tänkte jag: Ojdå!!!
Hon ville att jag skulle klippa Hanna och Hilma.
Så jag körde igång. Det var första gången jag klippte någon med långt hår (har klippt Jesper förut).
Jag blev faktiskt ganska nöjd.
Jag kanske skulle ha blivit frisör i stället (nej absolut inte). Men det var riktigt kul iaf.

Hilma före:
  

efter:
 Det är avrundat från luggen, därför är det lite snett på sidorna. =)
 Tjeje hade lite tråkigt så hon lånade mammas rouge under tiden och gjorde sig fin. =)

Hanna före:
 

efter:
 Skruttans hår lockar upp sig så fint. Tänk om man hade sånt hår.

Lite bra blev det väl? =)

Igår kväll blev det gruka och dipp till Ensam mamma söker och sen gick faktiskt vi och la oss (21.00).
Somnade ganska på en gång och vaknade av väckaklockan för en timme sedan. Var fortfarande trött, fast 11 timmars sömn, men tvungen att gå upp för nu ska det pluggas.

Så det blir plugg heeeeela dagen!!
Frukost först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback