Jag är Turbo

Igår fanns ingen tid att sitta här.

Kl.10 hade vi samling och åkte iväg mot Ockelbo där matchen skulle spelas. Vi tittade i kartboken och såg att Ockelbopricken var lika stor som Ludvikapricken och tänke: Bra då kanske vi kan handla lite julklappar nu när vi är en hel timme tidigare än vad som behövs.
Men det gick ju inte. Ockelbo är nog världens håla. Haha. Det fanns två banker, en galleria som innehöll ett fik, en liten affär med krimskrams och en frisörsalong. Sen fanns en klädaffär och systemet.  Oj vad vi kunde julhandla.. =)
Men vi tog oss en liten fika på fiket i alla fall. Mysigt.

Till matchen då: Sandra var speedad av energidryck och julmust, Angelica hade ätit för mycket chokladkaka plus chokladboll och fick ont i magen och Jag också ont i magen då jag ätit choklad, godis och lussekatt.
Men det gick rätt bra. Till en början ledde vi med 0-2 (Jag gjorde det andra målet), sen blev det 2-2. Vi tog ledningen igen med 2-4 och sen slutade matchen 4-4. Vi var inte riktigt nöjda med resultatet eftersom att det var 2 minuter kvar av matchen när dom gjorde 4-4. Äsch! Men på ett sätt var vi lite nöjda ändå eftersom att vi bara var nio utespelare.

Vi skulle äta i Sandviken på McDonalds men jag och Sandra har sååå bra lokalsinne så det slutade med att vi övertalade Angelica att svänga höger i en korsning och då kom vi på motovägen till Falun. Haha. Så det fick bli McDonalds i Falun i stället.

Herrarna vann dom också. Vi fick telefonrapport under resan hem av Lollo som ringde efter varje period. Dem vann med 8-4. Jag hade gärna velat sett den då Jesper gjorde två mål.

När jag kom hem fick jag veta att vi var bjudna på mat hos svärmor och svärfar. Elin hade gjort en jättegod tacotårta. Jag fick i mig lite för trevlighetens skull. =)

Kvällen slutade med mys och lite godis i soffan för mig och älsklingen.

Har sovit skitdåligt i natt så det var nog inte sängkläderna som var andledningen till att jag sovit dåligt.
Nu ska jag baka matbröd och sen ska vi åka och hämta tjejorna och mamma i Hagge och gå på lite julskyltning. Ett knäckäpple är ett måste.

Jag har förresten fått ett nytt smeknamn; TURBO.  Jesper tycker att jag är så snabb när det gäller ALLT (inte) så det är vad han kallar mig.

Laddade över lite bilder från kameran på min bäbisar.
Såhär söta var dom en dag när jag kom hem.


Var även tvungen att fota min goda mat i fredags. Supergod.

En rejäl såsklick, men jag är ju en av fröken sås (syrran är den andra).

Dags att göra lite nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback