Planer

Jag och älsklingen har lite planer för hur vi vill ha det i köket så småningom. 

Vi tänkte härma mammas kök lite eftersom att jag vet att det kommer bli så fint. =)
Vi vill ha väggen vid köksbordet i vit träpanel (hela väggen) och dem andra väggarna vill vi ha vit träpanel på halva väggen och på den övre halvan en vit tapet med något svart i.
Har kikat lite på denna tapet, den är fin och billig (99:-/rulle på Rusta) men det finns ju så många att välja bland och det är ju inte precis aktuellt just nu så det hinns att ändra på. =)


Men tanken på att ha det så ljust som möjligt gör mig glad. Vi har ju det så mörkt överallt nu;
Mörk mörk lila i köket med vit fondvägg med massa krimskrams på, mörkbrunt i vardagsrummet och ganska mörk grå och lite vitt i hallen som även har ett väldigt mörkt golv.
Jag vill ha ljuuuuust!

Det enda rummet jag är riktigt nöjd med för tillfället är sovrummet (det vi tapetserat själva).

 
En gammal bild på ett nytapetserat sovrum.
 I sovrummet vill jag ha lite mörkt.

Oj vad mycket idéer jag har. Tänk bara om man hade alla dom där pengarna som behövs. Det blir till att spara och sen ta lite i taget. =)

Förresten så har jag lagt ner pluggandet för idag. Ska duscha nu och sen ner på stan och hämta nya täckena och kuddarna när älskligen kommer hem.



Kommentarer
Postat av: Patricia

Halloj!

Vilken bra idé du gav mig om att ha panel över hela väggarna! Om jag får sno idén såklart? =)

Jag har aldrig tänkt på att man kan göra så, men efter jag hade läst ditt inlägg så satt jag och kikade i en katalog och där hade dom så - kanonsnyggt var det.

Fast det är ju inte säkert att det går att göra så här, kanske blir och se dumt ut eftersom vi har så lite väggar i köket, har knappt några hela väggar där..

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback