Vill inte skriva nå mer c-uppsats!

Det är ju för j*vligt att man som sjuksköterskestudent ska en skriva c-uppsats. Varför ska 10 veckor gå åt till att sitta och granska engelska artiklar som man inte bryr sig ett skit i vad dem handlar om, traggla med introduktion, syfte och allt annat vad det innebär. Och i sista terminen dessutom, då man helst skulle vilja vara på praktik (för det är där man lär sig mest) så att man kommer in i hela det här sjukskötersketänkandet.
Jag kan inte annat än hata detta arbete. Vad är deras syfte med det här egentligen?
Om jag som sjuksköterska vill lära mig att forska så går jag väl vidare med det sen. Är det inte bättre at vi lär oss vettigare saker? Eller blir tusen gånger säkrare på det vi redan kan? Förstår inte!!!

Något som också gör mig väldigt irriterad är när lärarna säger: "Ämnet spelar ingen roll. Bara vi se att ni kan skriva en uppsats och att ni gör det på rätt sättt". Gaaaaahhh!
Dumbommar!! När vi nu måste skriva en c-uppsats, varför inte få göra det på riktigt? Ta reda på något som intresserar oss och undersöka saken.
Just nu är jag så arg för jag HATAR verkligen det här!!


Skulle vilja sticka ner huvudet i sanden....


och komma upp någon annanstans!
Fast inte där kanske. =)

Mitt måndags-schema ser ut så här:
Plugga
Hundvakt (samtidigt)
Lunch
Plugga
Jesper kommer hem (16.30)
Hämta täcken och kuddar på posten
Träna (iaf ett försök till att komma iväg)
Middag
Tv och soffmys
Sova

Intressant va? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback