Bilkrock

Måste berätta något roligt som jag och syrran var med om igår kväll.

Vi hade tränat, skulle åka hem till henne för att hämta pengar och vidare ner till Hemköp för att handla lite gott till kvällen.
Eftersom att hon bara skulle springa upp snabbt och hämta sitt bankkort så parkerade vi utanför porten.
Det är en brant backe och det står redan en bil högst upp i backen (BIL 1). Vi parkerar bakom (BIL 2) och nedanför är det en parkering.
Thilda springer in, kommer tillbaka efter ca 2 min och sätter sig och startar bilen. Så fort hon vridit på nyckeln så säger hon: "Lollo, rullar den där bilen mot oss?" BIL 1 alltså.
"Jaaaa" Säger jag. "Backa fort".


Thilda lägger i backen samtidigt som BIL 1 rullar mot sakta mot oss.
Thilda försöker backa in på den lilla snuttväg så hon ska komma runt och kunna åka ner för backen.  Men hon hinner inte riktigt backa in helt då vi ser BIL 1 rulla allt snabbare och vi får panik. Jag skriker och Thilda: "Kör rakt fram, in i väggen". Vet inte varför jag sa så. Kanske för att Vi annars fått bilen i sidan (som nu hade ganska snabb fart) och Thilda satt ju där.



Så Thilda gasar rakt in i vägen. Pang boom! Jag kniper ögonen och bara väntar på att BIL 1 ska smälla in i våran stjärt, vilket den inte gör, utan det blir en annan smäll. Pang boom rakt in i BIL 3:s sida. Ooops!
Och där står jag och Thilda (BIL 2) fast emellan BIL 1 och husväggen.



Så där står vi. Helt chockade över att vi klarade oss från smällen med BIL 1 men även för att kört rakt in i huset.
Killen som äger BIL 3 hade hört smällen och kom ut. Vi började leta vem det var som ägde BIL 1. Det visade sig att det var tjejen under Thilda. Eller det var hennes pappas bil som hon lånat.
Hon körde bort från BIL 3 och (läs noga nu) parkerade på SAMMA STÄLLE IGEN. Vi sa åt henne att backa in på den där lilla snuttvägen till vänster och då säger hon: "Nej men NU har jag lagt i en växel". Vilket pucko! =)

Jaja.. Jag och Thilda hade iaf kul åt händelsen hela kvällen. Vi fantiserade om det hade vart så att Thilda kommit ut från lägenheten 1 minut senare. Då hade jag setat där självl i bilen på passagerarsidan och sett bilen komma mot mig och vad hade jag gjort då? Thilda hade även kommit ut då och sett mig sitta där med en annan bil "på" mig. Hahahaha!

Våran bil (pappas) förresten, som Thilda körde rakt in i betongväggen, klarade sig fint. Det är ju en plastkofångare på som fick ta all skit. Den blev repig och så bara. Resten klarade sig fint. Den är ju inte så värst fin heller så. Vi ringde pappa och han bara skrattade. Det gjorde absolut ingenting. Tur det. =)
Vilken kväll. =)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag då?
Jag ska vila mitt knä. Tror jag sträckte ledbandet igår på träningen efter en konstig och rejäl vurpa. Men det är inte lika illa som förra året. Då sträckte jag ledbanden i andra knät och fick hoppa på kryckor i några dagar. Kan gå och har ingen speciell smärta.
Sååå! Ikväll har vi seriepremiär mot KAIS, kl.19.00 i sporthallen. Piriigt. Men det ska bli så kul.
Måste köpa smörj till mitt knä och kurera mig tills dess.

Annars ska jag bara ta det lugnt.

Fick lite svårt att veta vad jag ska göra annars i helgen. Antingen åka med pappa till Askersund och hälsa på våran färska lilla tremänning Gustav och då även åka och byta ett par snowboardskor jag fick av pappa igår som var små.
Mitt andra val är att vara hemma och bada med syrrorna och mamma. Svårt?
Ska även träffa Jesper någon gång i helgen. Det absoluta bästa. Saknar han sååååå!

Nu ska jag duscha!!!
Hej!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj, men gud vad läskigt med bilen! Tur att ni klarade eran bil fint! Haha

Hoppas det går bra ikväll på matchen! Lycka till. :)

Postat av: Jenny

Oj vilket äventyr ni har haft =) Tur att de gick så bra som de gick och att inga fler vart inblandade i olyckan.. !! Skrattar lite för mig själv, vilka bilder ja får upp i huvudet om hur ni sitter panikslagna i bilen =D



2008-10-03 @ 14:32:46
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Patricia

Men gud så otäckt!! Tur att ni klarade er oskadda - och alla andra i närheten också =)

Dumt av henne och parkera så igen =) Och ännu dummare att inte ha lagt i en växel först! Haha!

Kramkram

2008-10-03 @ 15:22:26
URL: http://patricia86.blogg.se/
Postat av: Louise

vad läskigt, tur ni klara er. men förstår att ni bara skrattar åt de nu:P hihi

2008-10-03 @ 15:59:19
URL: http://louiseberglund.blogg.se/
Postat av: Nichlas

Bra match idag Lovisa, forsätt så hela säsongen så kommer det bli en rolig säsong :)

2008-10-03 @ 21:23:08
Postat av: Carolina

Hahahaha, gud vad jag koncentrerade mig när jag läste och kollade på bilderna, vilken tur att ni klarade er...Hahahaha ni körde in i väggen, ni är roliga ni =)

2008-10-05 @ 15:45:43
URL: http://linaw83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback