Överlycklig

Jag är såå glad just nu. Har precis kommit hem ifrån praktiken i Falun. Idag var det ingen vanlig praktikdag, utan jag hade min praktiska kliniska slutexamination. En examination där jag fungerar som en sjuksköterska och har hand om en patient och ska planera förmiddagens arbete och läkarrond. Det blev mycket att göra. Alla prover och undersökningar som man ska ta samtidigt som man ska dela medicin, ronda och vårda patienten. Men det är vardagsmat för alla sköterskor så det är bara att lära sig ha koll på så mycket samtidigt.
Men det gick hur bra som helsrt och det bästa av allt - JAG KLARADE DET! Weee! =)
Är så lycklig, helt överlycklig!!!
Har haft detta i huvudet så många veckor och varit så grymt nervös den sista veckan och så gick det hur bra som helst. Puuhh!

Bara för denna examination har jag sovit väldigt dåligt i natt. Vaknade vid halv 3 och var superpigg och jättenervös. Drömt mardrömmar om examinationen och allt annat.
Den verkligaste drömmen gick till så att jag väckte Jesper för att jag var så nervös. Vi låg och pratade om examinationen och så knackade det på dörren. Jesper gick upp för att öppna men innan så skulle han kissa. När han är på toaletten hör jag hur någon går in och sen ser jag en lång människa i svart kappa med luva. I handen har han en lång svart kniv och är på väg in till toaletten. Jag gråter, skriker och har panik - och sen vaknar jag!
Värsta drömmen någonsing och det hemskaste var att den var så verklig.

Nu är jag ännumera rädd för att sova själv. Ska låsa alla lås som finns, det vill säga 2 st. =)

Nej nu ska jag faktiskt sova lite middag. Det är jag värd.
Sen ska jag diska, dammsuga, äta och träna.
Resten av kvällen ska jag mysa med Jesper. Han åker ju i morgon. =(

Är såå trött i ögonen!

Kommentarer
Postat av: Sanna

GRATTIS! Vad roligt för dig! :)

Hoppas att du får en fin helg nu när nervositeten har släppt och att du inte drömmer några mardrömmar, den där drömmen lär riktigt hemsk.. urs!

Postat av: Jenny

GRATTIS !! Va skönt att de gick bra och att de nu är avklarat !!

2008-10-30 @ 15:20:14
URL: http://jennie83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback