Praktik

Oj, det har varit lite mycket här nu så jag har inte hunnit med det här med att blogga på någon dag.

Jag har börjat min praktik nu på ortopeden i Falun, avd 17 för att vara mer exakt. =)
Det är faktiskt intressant och jag får göra mycket kul och spännande saker. Prover, blodtransfusioner, mobiliseringar och allt vanligt arbete man gör som sjuksköterska på en vårdavdelning.
Hittils trivs jag super!

Idag har jag faktiskt varit på ortopediska dagkirurgin. Jag har då sysslat med post- och preoperativ vård (före- och eftervård). Fixat i ordning allt innan operation och tagit hand om patienterna efter op.
Det roligaste med dagen var att jag fick sätta en massa PVK, nålar som man får dropp och injektioner i. Det bästa var att jag klarade alla, inte en endaste miss. Är så glad och stolt. =) Nu har jag fått in en teknik på det där och det är inge svart alls med det där längre, bara kul att stickas. =)
 

Nu är jag ledig till söndag eftermiddag, då jobbar jag 13.30-22.00.

Har inte gjort så mycket annars. Träffat Jesper lite och tränat är det enda jag hunnit med förutom praktiken.

Idag på vägen hem stannade jag på Kupolen för att köpa mig en sportbag att ha till träningarna, men inte hittade jag någon. Däremot impulsköpte jag en jacka på Stadium. Fastnade för den direkt. =)

Nu ska jag göra grekisk sallad till mig och syster och sen blir det innebandyträning.
Vi har match i morgon. Seriepremiär. Nervöst eftersom att vi möter Mora. Dom brukar vara ganska bra.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback