Byta efternamn

Jag och Mathilda har funderingar på att byta efternamn. Vi har länge funderat på detta, men det är svårt.
Vad tycker ni?
Lovisa Torstensson &
Mathilda Torstensson
eller
Lovisa Persdotter &
Mathilda Persdotter.

Persdotter vill vi heta eftersom att vår pappa heter Per.

Svårt svårt svårt!
Jag skulle så gärna vilja heta Persdotter. Men vad händer när jag får barn? Jag kan ju inte ha en son som heter Persdotter i efternamn eller en flicka för hon är ju inte sin morfars dotter. Då måste han/hon heta som sin pappa.
Jag är lite kluven.=)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Många ger ju sina barn pappans efternamn (vanligast). tänkte ifall du vile ta persdotter, och inte vill att din son ska heta de.. kanke ta pappans eftermnamn iställe då..

2008-09-11 @ 19:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback