Hönorpönor

Ojojoj.. jag har nyss kommit hem från skogen någonstans. Jag åkte i morse med mamma plus familj till någon slags hönsförsäljning. Mammas sambo Kent har renoverat och byggt om hösnhuset här på gården och nu skulle det skaffas lite nya hönor och någon tupp.
Så vi åkte rakt in i skogen till en gård. Där fanns det hönor och tuppar av alla dess slag. Helt galet alltså. Mamma och familjen blev medlemmar i någon hösnklubb, då fick man även åka på utställningar och ställa ut sina fjäderfän om man vill det. Någon karl var absolut tokig och stod och skröt om sina hönor som var bland dom finaste i Sverige och man skulle absolut få pokal med dom om man valde att ställa ut dom. Haha.. Herregud. En värld för sig kan man lugnt säga.=)
Det slutade med att vi kom hem med 6 hönor och 3 tuppar. Måste säga att dom faktiskt var fina.=)

Jag vet nu också förresten att man inte ska korsa en friserad och ofriserad höna och tupp. Det blir ingen bra avel. Haha!

Igår tog jag mig en tripp till Kupolen för mig själv. Jag köpte ett par byxor och två tröjor. Skönt att gå lite där för sig själv faktiskt.
Köpte mig lite godis och åkte hem till Jesper på kvällen. Hjälpte han att skriva jobbansökan. Så nu får vi se hur det går.=)

Värsta fina höstvädret det är idag då. Sån otur att batteriet i min kamera dog när jag skulle fota idag. Gaaahh!
Måste ta lite fina höstbilder.

Nu ska jag strax åka hem en sväng och försöka plugga lite. Måste göra klart två grejer tills i mon. =/

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback