TUNISIEN

Sådär ja, nu är alla bilder uppladdade på datorn. Ca 500 st, så ni förstår nog att det bara blir ett litet urval av bilder här.
Ska försöka skriva lite om vår vecka i Sousse, Tunisien.

Prick klockan 00.00, då söndagen startade, startade vi bilen och åkte mot Arlanda. Första och enda stoppet blev på Hummelsta där vi åt lite smörgås. Efter stoppet somnade Jag, syrran och Jesper. Efter ett tag vaknade jag och fundrade lite på vart vi var. Jag såg skyltar som Rinkeby, Solvalla och Bromma flygplats. Det visade sig att Ricky missat avfartsskylten och vi åkt ca 4 mil fel. Bara att vända.
 
Det var även svårt att hitta till långtidsparkering som pappa tippsat oss om. Väl där gick allt fint, förutom att jag höll på att glömma handväskan med pass, biljett och pengar inne på deras "kontor". Bara att springa tillbaka.=)
Mötte upp pappa, Cathrin, Lillemor och Anders, på Arlanda, som var påväg till Kroatien och skulle starta 40 min efter oss.
Allt gick bra på flyget. Gillade inte starten och landningen och kunde inte sova, men jag var lugn iaf.

Kom till hotellet och det verkade ok. Det var tre hotell som hörde till samma område så vi hade tillgång till 3 pooler och sen fanns även minigolfbana, tennisbana, bakset- och fotbollsplan, lekpark och ett "skogs"-område som knöt samman allt. Mysigt. Fanns även en egen strand som tillhörde hotellen och en liten restaurang nere vid havet.
Vi fick rum på markplan så det innebar markterass. Toppen tyckte vi. Ända tills efter 2:a natten då vi såg ca 7 st kackerlackor i korridoren och Mathilda fann en i handduken på hennes rum. Vi klagade och fick byta rum morgonen efter. Fick då två nya rum på 4:e våningen. Ännu bättre.=)

Under veckan har vi solat vid havet (dom 2 sista vid poolen) under dagarna och åkte till Pourt el Kantaoui på kvällarna. Åkte till Sousse centrum en dag, vilket var värdelöst. Alla var galna och drog i en. Kantaout var mycket mysigare och man fick gå lite för sig själv att kika iaf.
Åkt vattenskoter en gång, Jesper körde och jag satt bak och skrek. Men det var en spännande känsla.=)
Jesper och Ricky åkte även sån där fallskärm uppe i luften. Kommer inte ihåg vad det heter.=)

Havet och stranden


Restaurangen Le Grande Blue vid havet som vi åt lunch vid varje dag.


Poolen


Är ju inte så bra på engelska och franska förstår jag verkligen inte och inte någon av de andra 3 heller, så det var lite svårt att förstå menyerna på restaurangerna. Så min mat under veckan bestod av dess tre maträtter; pizza, pasta bolgonese, tonfisksallad, pommestallrik eller filé med pepparrotssås. Men det var rätt billigt att äta. Den billigaste lunchen för mig var pommestallrik och cola som gick på 25 kr. en pizza kostade också 25 kr.=)
Drack inte en droppe alkohol på hela veckan, =) men en öl kostade ca 25-30 kr.
 
 På balkongen!

Shoppade lite, men det mesta var bara skit. Köpte en kamelt-shirt som ska bli en träningströja, en handduk, 2 armband, en klocka och en parfym. Parfymen var bara skit och så får vi se hur länge klockan håller, fejk den med såklart.=)

Jag ha iaf haft en toppenvecka med ca 35 grader varmt och klarblå himmel varje dag. Mycket mys och kul med mina bästa.
Hade gärna stannat en vecka till.=)

Orkar inte ladda upp mer bilder nu, så det kommer några fler senare. =)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jäklar vilka härliga bilder! Blir riktigt sugen på semester! :)

Vad kul det var att se dig idag! Tänk vad längesen det var sist.

KRAM!

Postat av: Sanna

Jaa, det känns jättekul! Jag har massor med motivation också så det känns verkligen bra. :)

Bara jag går ner i tid så jag jobbar lite mindre än vad jag gör nu så kommer det bli bättre också, för som jag gör nu så hinner jag inte med all skola hemma.

Kram

2008-09-02 @ 16:44:58
URL: http://saani.blogg.se/
Postat av: Frida

Låter som ni har haft en underbar semester :) Fina och roliga bilder var det också!!



Kramar/ Frida

2008-09-02 @ 18:55:13
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: XONX

Bra semester?

2008-09-02 @ 19:01:17
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Frida

Hon har börjat på Myrstacken hos din mamma :) Känns bra att hon har så trevliga fröknar i alla fall!!



Kram

2008-09-02 @ 21:15:28
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Mathilda

åå, vill redan tillbaka syster =) tack för en toppen vecka.

du e så rolig för att du har skrivit att du åt tre maträtter på hela veckan, sen har du skrivit upp 5 stycken. Hahaha såå kul =) flummiga du ;)

Borlänge imon, kanske =) kul i så fall.

Puss å kram

2008-09-03 @ 00:33:04
URL: http://torstenssonm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback