Däcket sitter fast!

Somnade på Jespers mage i soffan idag. Han väckte mig och jag hade dregglat ner hans t-shirt lite. Vad jag inte visste var att klockan var strax över halv sju. Träningen börjar sju. Var alldeles för trött så jag struntade i den. Jesper fick med mig på äventyr till Hagge i stället så han kunde byta till sommardäck.

Däcken fram gick bra. När dom (Jesper och mammas sambo Kent) kom till däcken bak blev det problem. Dom satt fast, verkligen fast. Med karlssons klister. Bultarna skruvades lätt loss men sen tog det stop. Dom slog med gummiklubba, sparkade, röck, körde med bultarna löst och bromsade häftigt, ALLT för att få loss däcket. Efter 40 min fick dom bort det ena. Det andra gick inte, hur länge dom än försökte. Så nu åker vi runt med ett vinterdäck.

Jag fick i uppgift att i morgon innan jobbet åka till nåon bilmekaniker och be om hjälp. Pinsamt!

Under tiden dom höll på med däcken, gick jag en promenad i Hagge med Alvin och så var jag inne och tjålade med mamsen.

Väntar nu på att Ricky ska komma och hämta Alvin. Han har honom medan syrran är i Åre. :)

Sen ska jag sussa bredvid min älskling. Myyys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback