Påskweekend i Stockholm

Nu äntligen kommer en liten uppdatering från min och Jespers tripp till Stockholm.

Vi satte oss på bussen tidigt på (lång)fredagens morgon. Nästan den värsta bussresan jag varit med om. Ett yngre par i 17-års åldern satt bredvid oss och dem var en pina. Tur att man var relativt tyst och blyg när man var i den åldern för om man var som dom skulle jag skämmas ihjäl.

Pappa och Izze mötte oss på T-centralen och visade oss vägen till den rätta tunnelbanan. Vi tog tunnelbana med väskorna medan pappa och Izze gick till lägenheten.
I lägenheten väntade även Andreas (Izzes son) och Carro (Andreas fru).

Alla samlade gick vi mot Djurgårdsfärjan och tog den över till Djurgården. Där vandrade vi runt och kikade lite och hamnade på Skansen.
Vi fikade där och det var även en (av alla tusen) "vätskepauserna" vi hade under helgen. Såg även Lasse Berghagen på det fiket på skansken. Även han drack öl. :)
Sen vandrade vi runt där ett bra tag och kikade på djur.
Sen blev det lite mer vätskepause innan vi tog färjan tillbaka.
Innan vi gick hem för att ta kväller hamnade vi på Michelangelo, en mysig restaurang i gamla stan.
 På färjan.   Alla som dog på Estonia.
 Fika på Skansen.

DET KOMMER FLER BILDER SENARE!

Under lördagen spatserade vi runt på söder (där vi bodde) och kikade i affärerna där och hade våra vätskepauser.
Andreas och Carro åkte hem mot Borlänge. Åt på någon restaurang i närheten och när vi ätit vandrade vi vidare mot Weyne´s Coffe och åt efterrätt. :)

Vi åkte in mot stan på söndagen (låste in väskorna på centralen) och i stället för att gå på den där tråkiga Drottninggatan (som man alltid går på när man är i Sthlm) så gick vi till NK och Stureplan plus affärerna där borta och kikade. Roligt att se en annan del av staden. :)
Hade en lite pause, fikade och åt hamburgareFridays. Gott! 
Min underbara pappa köpte mig ett par skor. Supersnygga och jag är så nöjd! Tack pappsen!

När vi sen var nöjda (och jag hade världens huvudvärk) gick vi till centralen och jag och Jesper tog bussen hem
Glada och nöjda (plus trötta) åkte vi hem mot lilla Ludvika. 

Tack ännu en gång för en helt toppen helg pappa och Izze (plus Andreas och Carro). :)

 Det var dé! :)

Har hunnit med en del sen vi kom hem också.
I tisdags åkte jag med mamma och alla tre systrarna till Borlänge där vi hade en heldag på Kupolen och Framtidsmuseumet.
Tack för en mysig dag mina älsklingar!

Igår hade jag besök av mamma, Hanna och Hilma hela dagen. Sen åkte jag och mamma till Dala-Floda för att köpa en gammal skänk mamma ska måla vit och ha i hallen. Jättefin. På vägen dit tog vi även en sväng förbi Nås där Precent-shopen finns. Sjukt fina grejer. Ska beställa lite grejer därifrån sen och vi skall även tillbaka dit snart. :)

Nu sitter jag här och ska snart göra mig klar. Ska träffa Sandra och Selda idag. Var lite mer än en vecka sen nu så det är dags igen. :)

Kul att solen lyser. Någorlunda i alla fall. :/

Kommentarer
Postat av: Marina

Ska snart åka på en kurs men Mange är hemma, jag har lagt böckerna i en kasse i hallen :) Kram

Postat av: annie

Vad mysigt ni verkar ha haft det... :)

Puss

2009-04-17 @ 10:27:44
URL: http://anniehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback