Storfiskare

Jag och Jesper packade väskan med lite korv och kex och åkte iväg för att pröva fiskelyckan.
När kastspöna var redo gjorde jag mitt första utkast som hamnade ca 3 m bort i sjön (eller kanske att det var en tjärn).
Jesper: Akta så du inte fastnar i näckrosbladet.
Lovisa: Jag sitter fast i näckrosbladet.

En pause efter första kastet för att käka ite blåbär, grilla lite korv och tälja lite på pinnar. När jag var mätt och belåten skulle jag försöka igen. Resultatet blev lite gnäll på rullen, en massa trassel, en massa rop på Jesper om hjälp, flöten som inte kom längre än någon meter eller någon meter över huvudtaget. Men faktiskt gjorde jag några bra utkast. Efter ett litet bottennapp gav jag upp och bad om att få åka hem.
Då var även myggorna hemska!



Men det var riktigt mysigt att vara ute sådär i skogen med min älskling. Alldeles lugnt och stilla (synd bara att vägen ligger lite nära).
Förresten så fick  vi inge napp, det var inte ett enda vak!!!

I morgon och fredag är jag ledig så jag börjar min ledighet med att vara en dag i Hagge medans morfar är där och mamma har semester. Hoppas på lite blåbärsplockning.

Nu är jag alldeles trött!!! God natt!


Kommentarer
Postat av: Nichlas

Växer maskrosor i sjön?? det var inte näckrosor då :P

2009-08-06 @ 13:53:17
Postat av: Lovisa

Haha.. självklart menade jag det. :) Ska ändra på en gång. :D

2009-08-06 @ 15:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback