Pepparkakshus

Vi hade en nattgäst här natten till igår. Käraste lilla lillasyster Hilma kom och mös lite.
Mindre mysigt var att hon vaknade kl.6. Men jag låg och halvsov i soffan till nio. :)

Vi hade lite julemys och gjorde ett pepparkakshus. Hilma tyckte det var jätteroligt och hon var riktigt stolt över huset när det var klart.



Såhär tjusigt blev det! :)

Min fyra dagars ledighet försvann snabbt! Nu ska jag jobba tre dagar, har redan klarat av den första. Fick en glad överraskning när jag kom till jobbet och fick se hur jag hade lagt mitt schema. Är ledig i fyra dagar till efter dessa tre (lör-tis). Det blir t.o.m. nästan fem dagar eftersom att jag jobbar natt nästa och går på onsdag kväll. :) Helt underbart!!! :)

En mindre kul överraskning fick jag när jag kom hem från jobbet idag. Vårat fina pepparkakshus som jag kämpat med att sätta ihop och som jag och Hilma dekorerade så snyggt igår var paj! Mos!! Kan inte ana annat än att kära lilla Melker har varit och trampat på det. Han som vill ligga och slöa på allt som är lite annorlunda.
Ååå.. dumma katt!!!!


Idag ser det ut så här! :( Var tvungen att ta en smakbit på skorstenen. :)

Ett helt dygn fick det stå och pryda "bokhyllan" i vardagsrummet. Usch vad ledsen jag är. :(

Var och spelade match igår kväll i Ockelbo (av alla ställen). Vi var endast åtta utespelar. Vi gick runt på 3 backar, 3 forwardas och 2 centrar. Det drygaste jag varit med om att bara vara 3.
Men tro det eller ej så ledde vi hela matchen, enda tills det var 6 sekunder kvar då Åmots gjorde 7-7. Det var såååå surt!!! Men Hanna var grym i mål och vi kämpade på så bra!

Hemma halv 1 i natt så idag på jobbet var man ganska trött. Sov en underbar middag efter middagen. :)
Nu ska jag jobba 2 dagar till innan ledigheten.. :) Weee! Det kommer gå lätt. :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

är det make-up bomullstussar?

2009-12-10 @ 19:28:12
Postat av: Lovisa

Japp det är det. Var ju tvungen att ha lite snö. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback