Har ni tagit rätt?

Jag har två i familjen som inte kan hålla reda på vad som är sitt och inte sitt.
Ser dom dåligt? Är det åldern? Eller är det något annat i hjärnan somspökar?
Det är frågan! :)

Jesper
har nu tagit min tandborste TVÅ gånger. Hans är mörkblå och min är turkos.  
Ser han inte färgskillnaden eller är han för trött när han ska borsta tänderna?
Dags att köpa nya. Jag ska ha en vit och Jesper en svart. Det borde funka!

Mammas fall är lite värre. Hon tog fel jacka. Idag när hon och dagisbarnen var på väg till dagiset från Hagge skola, där dem varit och haft gympa, tog hon en lärares jacka. Grejen var den att dom har inte ens lika jacka. Mamma har en mörkgrön dunjacka och det här var en vanlig foderjacka. Tror dock att den var mörkgrön den också, men den kan då inte ha haft precis samma färg. Dessutom måste hon ha känt att det var fel jacka. Stressad? :)
Läraren ringer sen till dagiset och frågar om mamma har tagit hennes jacka - och visst har hon det!
Hon går och lämnar tillbaka den! :)

När hon sen kommer hem och berättar detta har hon tappat bort sin telefon. Hon vet att hon hade den i byxfickan, men ringer skolan för säkerhets skull och frågar om den ligger i lärarens jacka - och visst gör den det! Åldern?
Hon går och hämtar telfonen! :)

Lär er att skilja på vad som är erat och inte! Ett tips! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback