Adjö granen!

Igår fick jag och Jesper för oss att göra om lite i vardagsrummet.
Vi tänkte att nu när jag inte ska plugga mer behöver vi inte skrivbordet så det försvann och sen la vi bokhyllan på andra ledden.
Bytte plats på divanen och så ska vi sätta upp två tavlor idag. Det blev jättebra och rummet blev att se lite större ut.

För att vi skulle ha plats att fixa med det här så skulle vi slänga ut våran gran. Världens finaste gran.
Den hade dött lite så det var nog bra att slänga ut den.

Det var det värsta på länge. Barr överallt!
Halv granen var i våran lägenhet innan den var ute. Vi tog ut den på balkongen och längde ner den på backen.
Så här så vårat golv ut.
 

Sen skulle jag dammsuga upp allt barr. Jag kom en liten bit men sen tog det stopp. Vi öppnade dammsugan och det vällde utt barr från dammsugspåsen. Jesper stack iväg till Willys och köpte påsar medan jag fick sopa ihop allt med skurborsten som används att till att skura golv.
 Melker ville såklart vara med!

Tillslut fick vi upp det och kunde fortsätta med det vi egentligen höll på med.
Sist på kvällen gick vi ut och drog med oss granen upp till skogen. Jag höll på att förfrysa mina kinder i den hemska kylan, 18 minusgrader. Brrr...

Vi gick och la oss kl.22.30 igår för att försöka vända dag och natt rätt. Vi hade då varit vakna i 10,5 timme då vi hade vaknar 12 igår. Vi somnade och hade ställt klockan på 9. Varuspertrött, ställde om klockan till 11 och råkade somna om även då. Vi vaknade kl.12 och hade då sovit 13,5 timmar. Shit! Kan man verkligen sova så mycket??

Idag har vi inte så mycket planerat. Vi ska i alla fall hem till Tobbe, Linda och lilla Nora och fika lite. Det ska bli trevligt.
Hesmkt att det är så kallt ute, man vill ju inte gå ut.

Kanske ska rycka upp sig lite och börja göra sig klar för att möta dagen. =)
Slänger in en bild på mina 3 älsklingar!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja, det är ju bra trist med detta ständiga plugg! Är så trött på det!

Fasen vad jag är avis på dig som är klar! :) Men finns det inga jobb alls eller?

Kramar

Postat av: annie

Vilken söt bild :)

När jag ser barrbilderna blir jag glad att vi inte hade gran.. shit! Hoppas ni fick bort allt.

Pusspussss

2009-01-05 @ 18:15:22
URL: http://anniehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback