Förföljda

Gick upp vid 9.00 i morse och systeryster plockade upp mig. Beställde frukost på McDonalds och åt i bilen på väg till Borlänge. Thilda förlängde naglarna hos en tjej och det blev jättebra. Hon provade inför bal och student.
På vägen hem åkte vi förbi kupolen och gick till Makeup store för att jag ville köpa en foundation för mitt presentkort.
Jag hittade en och blev då nöjd så. :)

När vi skulle gå till bilen igen möter vi en tjej (runt 18-20 år gammal) som glor på oss och frågar sen om hon får låna pengar av oss. Vi har inget löst säger vi och hon säger att det går bra med sedlar eller kort också. Nej tyvärr säger vi.
Hon följer efter och säger: "Det är kul att gå på stan, kul att vi kan det" ett antal gånger. Vi går in på Polarn och pyret och hon är hakc i häl. Frågar personalen om hon får låna pengar av dom. Då försöker vi smita men hon ser att vi går så hon säger till personalen: "Jag måste följa med min bästa vänner". I rulltrappan på väg ner står hon och säger i nacken på mig: "Bästa vänner to death, to deatch, to deatch.....". Lite skraja vågar vi inte gå till bilen då hon kanske hoppar med in i den så vi svänger in på Jack and Jones och hon med. Hon säger: "Jag tänker följa efter tills jag får låna pengar". Thilda säger: "Men du kommer inte få låna några pengar". Hon blir antagligen arg då hon pekar och säger: "Du är nummer 300 och du är nummer 301 på min hämndlista". Hon skrattar och går. Yes tänkte vi. Vi vågade inte riktigt gå till bilen om hon stod utanför affären någonstans så vi väntade lite.
Då kommer hon helt plötsligt tillbaka och skriker i öppningen till affären: "Du är nummer 300 och du nummer 301 på min hämndlista, jag glömmer er aldrig". Sen hånskrattar hon som en häxa ett bra tag innan hon går.
Jag och Thilda som både är rädda och inte kan hålla oss för skratt smiter snabbt till bilen.
Samtidigt som vi är rädda och skrattar tycker man synd om henne då hon säkert var hög.

Usch ja! Det var bra otäckt vissa stunder. Inte kul att bli förföljd!

När vi kom hem mötte vi mamma och småtjejerna en snabbis på stan. Sen åkte vi hem till Marie-Louise och jag skulle få smaka något kaffe med daimsmak. Superäckligt.
Alfred och Johan (8 år) var där och jag fick massage av Johan.
Jag: "Det är skitskönt, eller jag menar jätteskönt".
Johan: "Men om det är skitskönt så får du säga det". :)

Syrran får senare en kommentar av Alfred då hon är glad över ett sms och ska svara.
Alfred: "Du måste nog stressa ner så att det inte blir överdrivet". :)

Tänk vilka härliga kommentarer man kan få av 8-åringar. Så goa så.

Vi åkte sen hem till mig och Jesper. Jag lagade mat: köttfärsbiff (från mamma), potatis och kantarellsås. Supergött!
Vi sjöng även singstar Abba och jag vann mest. Pilutta dig syrran!

Tillsist på denna långa dagen blev det träning för min del och den gick helt okej.
Längtar som tusan till matchen i helgen, men mest längtar jag nog till lagfesten som är senare på kvällen. :)

Nu ska jag hänga tvätt innan Jesper kommer hem från sin träning.

Tack för denna dag syrran! Supermysigt och kul!

Kommentarer
Postat av: Frida

men fy sjutton vad otäckt. Jag hade blivit livrädd... Vilka sjuka människor det finns. Var smart av er att vänta med att gå till bilen!!! Jag hade ringt polisen direkt. usch...

Ses nästa vecka gumman!! Hoppas ni får det jättebra på lördag kväll :) Kramar i massor

Postat av: julia

Hahaha.. jag dör, vilken tur att allt hånder just er två då :) älskar att läsa din blogg. Du har alltid massa tok för dig ;)

2009-01-29 @ 23:14:42
Postat av: Linda

Hej Lovisa hur mår du? Tänkte höra om du har fått inbjudan till min nya blogg? Skickade en för länge sedan men det ser ut som om du inte har "öppnat" den? Tror att det krånglar lite då andra har hört av sig angående uteblivna inbjudningar. Kram kram /Linda

2009-01-29 @ 23:17:48
URL: http://viljabligravid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback