Sjuksköterska.

Hej! Jag heter Lovisa och är sjuksköterska.

Hur konstigt låter inte det?
Men det är sant och det kan inte kännas bättre. INGET MER PLUGG!

Började examensdagen i skolan med lite champagnefukost. Jag drack alkoholfri cider och åt en sån god smörgås med brieost som jag gjort själv. :)
Vi tog kort som hamnar i tidningen och självklart fick man sitta ner pga längden.
Sen tog vi oss ner till kyrkan dit alla anhöriga också kom för att se på när vi blev riktiga sjuksköterskor.
Det hölls lite tal och så var det lite sång. Sist fick vi våran brosh och alla betyg från praktikerna. 
Sen var det klart!
Då var man färdig! :)

Vi åkte vidare till Borlänge där vi åt mat på en grekisk restaurang. Jag åt grillspätt (kyckling och grönsaker) med klyftpotatis och tzatsiki. Supergott!
Fick lite presenter.
Av syrran fick jag två namnskyltar som jag ville ha (ska beställa dom nu i kväll), från mormor och morfar fick jag ett sköterskeur, av Marie-Louise presentkort på Makeup store och sen fick av pappa, mamma, Kent, Marie-Louise, alla systrar, Farfar, Kerstin, Bosse (H&H:s farfar) och älsklingen en cykel.
Jag skall få en alldeles ny och fin cykel som passar mig. :D Är så glad!
Tack så mycket alla för allt! Ni är bäst!

Jag och Jesper tog bilen till Smedjebacken när vi kom hem för att kika på cyklar. Hittade några som passade mig, men ska kika lite mer.
Sen lånade vi Thildas badkar och myste med badskum och ljus. Det var så mysigt och skönt när man hade frysit i kjol hela dagen. Älskar dig så mycket Jesper!
Sen myste vi i soffan med grönsakssoppa och popcorn. Haha!  :D

Idag har jag kollat när älsklingen och herrarna spelade match mot Gagnef. Dom vann såklart, 9-3. Älsklingen gjorde 2 mål och jag blev superkär som vanligt. :D

Nu är älsklingen med några grabbar från laget och spelar tv-spel (NHL) och dricker lite öl.
Jag sitter i soffan och ska mysa med mig själv. Jag ska gotta mig med popcorn, cola och gurka och dipp.
Jag ska städa också. :(

I morgon har vi match i Falun mot Enviken. Hejja oss!

Nu ska jag sätta igång med städningen så att jag får slöa sen :D


Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad avundsjuk jag blir! Jag sitter nu med en hemtenta och den är skiiitdryg!

Igår när jag var i skolan såg jag massa tomma flaskor från er.

Grattis grattis grattis!! :D

Postat av: Thilda

hahaha.

Jaha, så du ska mysa med dig själv ;)

2009-01-17 @ 23:07:07
URL: http://torstenssonm.blogg.se/
Postat av: Angelica

Grattis till examen då :) Var det tre tuffa år? Mycket plugg?

2009-01-20 @ 00:21:42
URL: http://angelicasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback