Världens fryslort

Jag fryser! Hela tiden! Exakt!

Det börjas på morgonen. Då ska man kliva ur den varma sängen. Dra på sig alla kläder för att sedan åka till akuten. När man kommer dit är det kallt och man måste byta om - till kortärmat! Brrrr...
När man frysit sig igenom en hel dag där och tagit på alla stackars patienter med mina kalla händer då ska man hem. Byta om igen. På med utekläder och då menar jag ordentligt: långkalsonger, termobyxor, tjocktröja, jacka, halsduk, vantar och mössa. Redo för att knalla hemåt!
Dom måste tro jag är tokig. På hela vägen hem från lasarettet till högberget mötte jag massor med människor och inte en enda var klädd för rätt väder. Någon hade en jacka halvt öppen och småflickor utan mössor, vantar och varma byxor, vuxna människor utan mössor och vantar.
Fryser inte folket? Är det bara jag?
När jag gick sista backen hem då började jag blir varm. Hemma började jag frysa igen. Iskalla händer, iskalla fötter!
Knotterhud.

Spelar ingen roll om jag rakar benen för håret växer ut lika snabbt igen.

I kväll ska jag äntligen få svettas. Första innebandyträningen efter jul och allt göttande.
Jag vill svettas så mycket så att jag vill frysa, i alla fall för en stund.

Nu ska jag gå och värma mina händer genom att diska med riktigt varmt vatten.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag förstår att du är avis ;) Mikael, som var lite anti att flytta till Hagge från början, sa att vi bor då i alla fall på det finaste stället i den här kommunen. Han älskar Hagge nu :)

Jobbigt att du fryser så mycket.. Du kanske håller på att bli sjuk.. Fast i och för sig, om du är på en kall akut hela dagarna och sen går till och från akuten så kan jag förstå att du är frusen :)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback