Livet går vidare...

Jag undrar när allt ska bli verkligt. När jag verkligen kommer inse att min mormor är borta och att vi aldrig mer kommer att ses. Det känns så konstigt. Allt är fortfarande så overkligt.
Så svårt att tänka: "Livet går vidare" när det är någon som fattas och då livet inte går vidare för mormor. Saknar henne så!

Ännu en helg har gått, en ledig helg för min del. Har jobbat en vecka av sju på schema nu.
Jesper börjar sin semester idag, stackarn. Vädret är ju inte det roligaste semestervädret, men jag ska nog allt skriva en "att-göra-lista" till han.
Tur att man har jobbet. Även om det är lite surt att gå och jobba när Jesper är hemma så är det inte så svårt när vädret är som det är. Idag ska jag jobba 14-21.30. Jobbar sen ända till fredag och har en ledig helg igen. :)

I helgen har vi haft lite födelsedagsfirande för svärmor som fyllde i lördags. Vi ar nere vid stugan och grillade och åt supergod tårta i spöregnet. Vi tog oss även en tur till Kopparberg för att titta på Jespers fasters och hennes sambos nyköpta hus.

Igår tog vi oss en sväng till Borlänge. Vi köpte nya gardiner till sovrummet (bruna) och vardagsrummet (vita). Det blev tunna gardiner som släpper igenom ljus. Mycket bra blev det. När vi var och handlade lite mat köpte vi även nya blommor till vardagsrumsfönstret. Helnöjd är jag! Hoppas bara jag kan hålla dom vid liv längre än en vecka. :)

När vi var i pysslartagen passade vi på att sätta upp två hyllor (som stått och väntat på att få bli uppsatta i över ett år) i sovrummet. Vi kom äntligen på hur vi ville ha dom och det blev jättebra. Nu behövs bara lite att ställa på dom.
En liten kom-ihåg-tavla med griffeltavla på och en lite hylla under kom även upp innanför dörren i hallen. Det blev bra det också.
Bilder kommer senare...


När vi gick till sängs tog vi med oss datorn in och låg och kikade på en massa inredningssidor. Vi klickade hem ett jättefint väggord som skall pryda väggen bredvid sängen i sovrummet.


Loved you yesterday, Love you still, Always have, Always will. Kommer nog bli toppen!

Nu ska vi ta tag i en storstädning innan jag ska jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback