Jag har helg

För en gång skull kan jag säga att jag har helg. Jag har jobbat i hela veckan och nu har jag helg. Hur bra känns inte det. När jag var hemma hela tiden var det ju som helg varje dag. Det blev för tråkigt. Men nu är det skönt och kul med helg. :)

Jag och Jeppe hyrde filmen Patrik 1,5 igår. Den var faktiskt riktigt bra. Jeppe tyckte bara att det var lite hemskt när paret hade sina kärleksstunder och ville helst spola då. :) Jättebra handling och jag tycker det är så rätt att "dem" ska behandlas lika som alla andra. Grät till och med små skvättar då och då.


Idag har det varit en innebandydag. Jespers match kl.14 mot  Skönvik och som slutade med vinst för grabbarna, 9-2.
Sen våran sista match för säsongen (vilket är så tråkigt) som spelades mot Borlänge och som slutade med förlust, 1-8 (vilket är ännu tråkigare). Fy tusan vad tråkigt att avsluta med en sån förlust.
Men men.. dom var bättre än oss och nu går vi inte upp i div.2 så då slipper vi den diskussionen i laget, vilket är bra.

Så fort vi var klara åkte vi hem till Farfar och "farmor" Kerstin då hon fyllt 70 år. Så det var lite kalas. Hur mycket mat som helst och sen hur mycket fika som helst. Var vrålhungrig men fick inte i mig så mycket mat och till efterrätt åt jag vanlijglass med varm hjortronsylt. Mumma!

Nu äntligen har jag landat på min favoritplats -soffan!
Ska inte röra mig ur fläcken innan läggdags.

Förresten! Kollade på Melodifestivalen och måste säga att det är tråkigt att man ska behöva rösta 100 gånger och även se låtaarna lika många gånger innan finalisterna kommer fram.
Vet inte riktigt om jag tyckte att det var rätt låtar som blev globenfinalister men Af Ugglas låt var faktiskt bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback