Vinterkräksjukan!

Har jobbat första dagen i dag och ta mé tusan(!) - det är vinterkräksjukan på avdelningen.

Den startade i fredags. Tre av sex salar på A-sidan där jag var idag (avdelningen är uppdelad i A och B sida) är isolerade, vilket betyder full mundering på när man går in till dem patienterna (plastförkläde, handskar och munnskydd).
Det är intagningsstop och besöksförbud (eller på egen risk) och så kommer jag där LIVRÄDDAST I VÄRLDEN för magsjuka och gör min första dag. Hej och hå!

Annars gick allt bra och jag längtar tills nästa pass som är i morgon. :)

Nu ska jag laga mat. Klyftpotatis med morötter, tzatsiki och kycklingfilé (plus sallad).

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej gumman! Ja vi kan skippa denna vecka.. Har såååå mycket att göra ändå. Men nästa vecka då hoppas jag vi kan båda två :) Kramar i massor

Postat av: kull

jag har åkt på nå jädra kräksjuka :( Inte roligt kan jag säga sprutar åt båda hållen, hållt på sen 21.00 igår och har slutat nu, tror jag det visar väl sig...

2009-03-04 @ 00:01:16
URL: http://lollokull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback