Tillbaka för en dag

Idag skulle jag ha börjat skola in mig på avd 2 (mitt emot avd 3 där jag jobba nu) men var tvungen att ställa in då jag fick lov att få en akuttid hos tandläkaren.
Har haft så in i h-vete ont i munnen där min visdomstand kommit upp. Den har spökat till och från sedan januari och nu har hela utan kommit fram.
Jag har inte kunnat gapa mer än att jag var ett gap på 1,5cm, som allra bäst 2cm, kan inte tugga och det värker som tusan. Gör till och med ont när jag nuddar kinden.
7.40 infann jag mig hos tandläkaren idag. Dom konstaterade att det var en inflammation och hela tandköttet hade svullnat upp där bak och det är svullnaden som gör att jag inte kan gapa för den är i vägen.
Fick erbjudandet om att dra ut den på en gång men ett högt nej flög ur mig utan att jag en tänkte efter. Vägrade.
Den kommer ställa till det för mig så ut skulle den och helst så snabbt som möjligt. Fick en tid nästa tisdag.
Hjäääääälp! Varför gjorde jag det inte på en gång? Då hade jag setat här utan tanden och det hade varit gjort.
Nu måste jag gruva mig i en vecka. Sova dåligt och gå och vara nervös. Fy attans!!
Fjantig
som jag är ska jag ha pappa med mig. :)
Passade på att göra en undersökning på samma gång och allt såg superfint ut. Inte ett hål. Har aldrig haft något så därför vet jag inte nå hur det känns att greja i munnen.
Pust!
Nog snackat om det. Bara att försöka tänka  på annat, vilket kan vara svårt då värken ständigt påminner mig.

Sitter i alla fall hemma hos mamma nu. Bestämde mig för att var här under dagen. Skönt att kunna gå ut lite på gården när det är sol och inte sitta inne i lägenheten och tröka. Ingen dator heller där hemma så.

Annars har det inte hänt något speciellt. Jobbat, och ska jobba resten av veckan. 

Ska försöka leta reda på lite bilder på Thilda från balen så ni får se något riktigt vackert!
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback