Hål i armen

Fryser, fryser och fryser plus att jag har ont i armen.

Har varit hos gynekologen Dr idag för att få hjälp att få regelbunden mens. Inte bra att ha oregelbunden och det har jag haft det i 1,5 år efter jag slutat med p-piller. Så dags att göra något åt det.
Tro det eller ej, men det var en manlig AT-läkare som skulle göra gynundersökningen på mig (säkert att det blev så bara för att vi pratade om det igår under kvällspromenaden med Angelica och Majsan). Självklart frågade dom först, men vad säger man. Fast det var inte så hemskt som jag trodde. Allt såg fint ut...haha! :D
Det värsta var ändå blodprovet. Jag hatar att bli stucken, det gör så ont!! Dom få gångerna jag har tagit blodprov har dom alltid stuckit i ett och samma kärl, det enda som syns. Idag gick det inte alls. Två gånger stack hon mig och jag pinades ordentligt (måste ha en hemskt låg smärttröskel).
Jag skulle få gå till Lab (där dom är experter på att sticka) och bli stucken men dom höll på att sluta vid den tiden. Så jag tog med mig mina etiketter till provet och gick hem. Ska jobba i morgon så då får jag smita i från till lab under förmiddagen. Så i morgon ska jag bli stucken igen. :(
I alla fall så fick jag hormontabletter utskrivna som ska sätta igång min mens. Skönt att få en fungerande mens. Slippa gå och undra när den ska komma nästa gång, slippa tänka på att man måste ha med sig tamponger överallt. :D

Nu ska jag diska och hänga tvätt. Hoppas på en kvällspromenad med Angelica och Majsan senare.


Kommentarer
Postat av: Nichlas

trodde ni skulle prata om annat än gynekologen...

2009-05-19 @ 16:03:15
Postat av: Majsan

nä, Nichlas det är det enda vi har gemensamt..... Tror nog att du skulle vilja var med :)

2009-05-19 @ 17:13:20
Postat av: Nichlas

Nej du majsan... jag nöjer mig med innebandyträningarna... där får man höra mycket nog...

2009-05-19 @ 21:09:40
Postat av: Emma

Hehe härligt nästan jämt ^^ Försöker du bli gravid? :)

2009-05-19 @ 22:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback