Saknar!

Har jobbat hela helgen och har nu en ledig dag innan fyra dagsskift väntar.

Svärmor och svärfar har flyttat till huset i helgen så vi var där på lite tacos i lördags.
Vi tog oss även en sväng till kyrkogården för att tända ljus för Jespers mormor och min farmor.

Konstigt att man kan sakna någon som dog när man var 7år. Men jag har många minnen som jag kommer. Ett starkt minne är från när jag sov hos farmor och farfar. Vi skulle äta frukost och och farmor skulle ta fram något ur kylen. Eftersom att hon hade bröstcancer och opererat bröstet så hade hon någon magnet i "bröstet" och fastnade på kylsåpsdörren vilket jag tyckte var roligt. Har också minnen från när jag gick med henne till VC och hon fick en sprutor.
Funderar ibland på hur det vore om hon hade funnits kvar hos oss...?

Önskade det inte var så långt till kyrkogården där mormor ligger. Då hade jag åkt dit med detsamma i lördags. Kände mig ledsen att jag inte kunde det. Jag saknar henner så mycket. Tänker på henne varje dag. Det är jobbigt att det nästan alltid är något på jobbet som påminner mig om mormor och hennes sista tid.
Usch att det kan vara så jobbigt!!!

Mamma, Mathilda, Hanna och Hilma ligger alla och är sjuka. Influensa, svinis? Jag var där i fredags när två av dom var sjuka och jag har pussat på alla fyra men inte blivit sjuk. Det kanske lönade sig att ta den där sprutan. :)

Idag ska jag träffa min kära vän
Annie som är hemma på besök från Uppsala. Ska bli så kul. Gillar inte att du bor så långt borta. Saknar dig!

Ikväll blir det nog lite innebandy i Smedjebacken. Hejja lite på Harnäs. :)
Önskar jag hade fler lediga dagar.. men om lite mer än en vecka har jag semester i 6 dagar. Det gillas! :)
Längtar...


Kommentarer
Postat av: Nichlas

Nej Lovisa, inte heja på Harnäs...

2009-11-02 @ 12:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback