Ingen fraktur!

Vad skönt att den var "hel", men det känns fortfarande som om den skulle hänga på en tråd. Ajaja!!
Tack Izze som har kört runt mig till lasarettet och vårdcentralen!

Så antagligen är det en hemsk och rejäl stukning, dvs. att ledbanden sträcks ut eller i värsta fall går av i fotleden.
Jag har i alla fall fått Citodon (smärtstillande) utskrivet så att jag kan lämna soffan för att hoppa lite på mina kryckor, som för övrigt känns som ett helt träningspass.

Nu är det bara att vänta på att smärtan, svullnaden och blödningen (inre) ska försvinna. Sen är det bara att börja försöka stå på foten och sen gå och tillslut börja träna lite smått. Gäller bara att inte köra igång för hårt på en gång då det är lätt att ledbanden blir slappa och man då stukar foten lätt igen.

Här har ni min lilla fot... (man får tycka lite synd om sig själv). :)


I går kväll!


I morse


I eftermiddag


Börjar bli lite blå också...

Nu är jag trött på att vila...

Ikväll ska vi äta middag hemma hos pappa och Izze. Längtar! Izze gör alltid så god mat... och jag är superhungrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback