Vaken!! Nu!?!

Man kan ju undra vad jag göra vaken nu, en ledig dag!?!

Så här är det... Innebandyträning igår. Lovisa kommer med bollen och på något vis fumlar hon lite (inte ovanligt) och trampar på den in full fart. Det resulterar i att fotleden knakar och brakar och viker sit utåt. Pladask ligger Lovisa där på golvet och har så ont att hon tror att hon ska lägga en kräka mitt på golvet.
Med en ispåse och linda runt fotleden lyckas hon ta sig ut till bilen med hjälp av snälla Linda.
Jesper (som ska träna efter) hämtar pappa och så får Lovisa åka till akuten. Där blir hon lindad och ska få komma på en röntgen idag.

Där har ni berättelsen till varför jag är vaken nu. Har alltså så jäkla ont så jag kan inte sova. Somnade strax efter 1 och vaknade 04.40, och här sitter jag nu.
Fotleden ser ut som en halv fotboll och vid minsta lilla rörelse eller "hopp" med kryckorna känns det som om den är av.
Väntar just nu bara på att röntgen ska ringa och jag får komma dit!
Hoppas hoppas hoppas det inte är något allvarligt!

Blir bara så arg på mig själv, så typiskt!!! Det var nog inte mer än 10 min kvar av träningen när det händer. Seriepremiären kan jag ju bara glömma och säkert nästa match också. Så surt!! Så typiskt!!
Jesper undrar hur det ska gå för ett kylskåp att ta sig fram på kryckor..? Tack ska du ha älskling! :)

Nu ska jag försöka ta mig frukost på något vis... får väl sitta i köket och äta, för till soffan kommer det nog inte.

Ett stort Grattis till världens bästa älskade morfar som fyller år idag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback