Boktips

Måste tipsa om två böcker jag läste under vår vecka på Cypern.

Den första boken läste jag ur på två dagar.
Den lilla flickan med dom röda skorna.


En berättelse om en flicka som får cancer vid 3 års ålder. Det är mamman som skrivit boken som handlar om allt möjligt under tiden från cancerbeskedet tills dess att flickan dör.

En riktigt bra bok som får en att tänka efter vad som egentligen är viktigt i livet.
Boken fick mig att gråta flera gånger, undrar hur det såg ut när jag låg på stranden och solade mig och samtidigt grät. :)
Läs den!

Den andra boken har säkert många av er redan läst, men ni som inte har det tycker jag ska läsa den.
Millenium: Män som hatar kvinnor.
Man får följa journalisten Mikael Blomkvist som får ett lite annorlunda jobb; skriva om Henrik Vangers (tidigare landets främsta industriledare) släkhistoria, som egentligen bara är en täckmantel för att ta reda på vad som hänt en ung släkting till Henrik som varit försvunnen i 40 år. Han får under tiden hjälp av datahackern Lisbeth Salander.
En mycket spännande och bra bok. Om den är lite seg i början så strunta i det, den blir superbra snart. Hemsk, läskig och mycket mycket spännande. :)




Jag har nästan läst ut boken, ca 50 sidor kvar så då tyckte jag att jag kunde se filmen också. Köpte den till Jesper som sjuk-krya-på-dig-present och idag tittade vi på den.
Filmen var faktiskt riktigt bra men stämmer inte riktigt med boken och boken är bättre, men så är det väl alltid.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Vänta till bok 2! Då kommer du inte kunna lägga ifrån dig boken. Tvåan är den absolut bästa! Superbra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback