Hej igen! :)

Att ha semester är helt underbart och jag är inne på sista veckan nu. Ångesten över att börja jobba igen kommer smygandes.

Efter snart fyra veckors semester har det hänt en del.

Den stora händelsen är självklart husflytten. Allt har gått bra och vi har än så länge inte stött på några dåliga överraskningar.
Vi trivs hur bra som helst och jag känner mig verkligen hemma. Får sånna härliga lyckorus ibland, som när jag för någon dag sedan var på väg hem från mamma (som bor på gatan ovanför). Cyklade på sena eftermiddagen och det var sol och blå himmel, det fläktade så skönt och allt är så grönt och fint runt omkring. Det luktade så gott och tanken, när jag cyklade och såg och kände allt detta, på att jag och min kärlek bor här gav mig riktigt härliga lyckokänslor. Är sååååå glad!! :)

Vi har i alla fall fått i ordningen det mesta som går att få i ordning och har till och med börjat fixa i ordning köket. En hel dag och lite till tillbringade vi inomhus och målade bröstpanelen vit (den var grönlaserad innan, ungefär mintgrön). Jättefint blev det!
Dragit upp en hemsk rabatt framför altan, plockat bort tre pallkragar fulla med ogräs och rivit upp en lång men gles och ful hallonhäck som stod mitt på gräsmattan har vi också gjort. Där har det nu börjat växa gräs. :)

Vi har hunnit med att fira midsommar tillsammans med goda vänner. Haft en trevlig kväll på Ludvikafesten tillsammans med samma goda vänner plus några fler vänner.
Njutit lite i solen och till och med badat. :)

Igår tog vi med småsystrarna Hanna och Hilma till Gröna Lund. Det var riktigt kul, men fy så hett. Vi valde nog den varmaste dagen. Kl.9 när vi satt i bilen på väg dit var det redan 28 grader varmt. Solen gick inte i moln en endaste gång. Det var riktigt varmt och det flera hundra kronor till att köpa vätska.
Men vi åkte karuseller som bara den endå. :)
En sak som också ger mig lyckorus... när man ser hur roligt och hur glada småtjejerna är.

Idag har jag mest fått pirr i magen. Vi har nämligen bokat en resa till Cypern. :) Den 6/9 åker vi till Ayia Napa. Vi ska det här året åka med Ving till hoteller Sungarden Panthea village. Det ska bli riktigt härligt att få "riktig" semester. Sol och kunna slappna av på en härligt vit strand med kristallklart, turkost vatten. Det är inte illa. :)
Längtar så jag spricker!!!
Vi var ju på Cypern förra året med, åkte då med fritidsresor och bodde på ett toppenhotell. Hoppas nu att detta är lika bra. :)


SunGarden Panthea Village

Nog med uppdatering för denna gång! Hejdå! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback