Allt för min syster

Eftersom att jag jobbar hela påskhelgen så har jag "helg" nu i två dagar. Då är det ju så typiskt att man ska vakna med världens mensvärk och må riktigt pyton.
Men vädret är ju inte så lockande heller så då får jag passa på att ha en innedag med mys i soffan och en massa massa Beverly Hills. Fick hem säsong fem igår, riktigt bra tajming. :)
Och vet ni vad jag upptäckt... dom sänder Beverly Hills från början på TV4+ kl.13.35 på vardagar. Så kika på det ni! :)

Syster yster har ju varit hemma under veckan och hälsat på och vi fick turen att ha henne hos oss ett helt dygn i helgen. Jag, Jesper och Thilda hade mys på lördagen. Vi var i Hagge och åt god mat och hälsade på mamma och dom två små systrarna, hade mys med en massa gott på kvällen och såg två filmer - "Allt för min syster" och "2012". Samtidigt som vi hade "Earth hour" med en massa tända ljus. Endast tv:n var på med det kompenserade vi eftersom att vi hade resten släckt ända till kl.23.30.

Alla måste se "Allt för min syster". En sån bra film. Så stark, sorglig, lycklig och sjukt bra. Jättebra skådespelare också. Den ger en ordentliga tankeställare om vad som verkligen är viktigt i livet. Den handlar om en familj vars ena dotter är obotligt sjuk i cancer. Man ska kanske sluta gnälla över magont, förkylningar och magsjuka...



Jag har även läst boken som är minst lika bra. Läste den när jag, Jesper, Thilda och Ricky var i Tunisien så där låg jag och grät på stranden då och då. Men slutet är olika i filmen och boken med båda sluten är lika bra. :)
Se filmen!!

Nu ska jag fortsätta mitt maraton här på tv:n. :)
Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback