Det var väl på tiden!

Får väl ta och skriva några rader här, Jesper undrar varför jag aldrig skrivet något. Han som träffar mig mest vill veta vad jag har för mig. :)
Om jag ska vara helt ärlig har jag både glömt bort bloggen och när jag väl kommit på det inte haft den minsta lust alls att skriva något.

Men nu sitter jag här!
Julen är förbi och jag längtar efter att få städa bort julen. Visst får jag städa bort den nu men det känns lite väl tidig.

Julafton tillbringade vi hemma hos oss på morgonen då vi äter den traditionella "grötfrukosten". Jag lyckades med tomtegröten, tyckte alla utom Hilma. "Den smakar inte som hemma, måste jag äta upp den", viskade hon till mig.
Strax efter lunchtid promenerade vi upp till mamma. Mathilda och Mats kom även dit. Vi åt god julmat (som absolut räcker att en gång per år), snaskade julkola och knäck plus mandariner, kika på Kalle Anka och självklart hade Hanna och Hilma varit supersnälla under året så tomten kom.

På juldagen hade vi en minijulafton hos Jesper föräldrar. God mat och visst tyckte dom man hade varit snäll under året dom med. :)
På kvällen åkte vi hem till Sandra och Peter, umgicks med goda vänner och hade lite partaj. Kvällen slutade på Folkan, det var kul men mycket folk.

Sen har vi jobbat lite. När man jobbar på lasarettet finns det inget som heter röda dagar eller mellandagar. Man jobbar vilken dag som, får vara glad om man får till tre dagars ledighet i rad någon gång om året.

Jobbade kväll på Nyårsafton. Kom hem kl.22 med ont i magen. Jesper hade sällskap här hemma av Bosse och Nichlas. Jag gjorde allt för att sitta uppe med min mage. Spelade lite spel och stod ut till tolvslaget, sen gick jag till sängs.
Smärt smärta smärta hela natten och hela helgen. Söndagen var okej. Dumma blindtarm(?).
Nu mår jag bra igen! Konstigt!

Jag och Jesper har kommit på en ny matfavorit. Mammas "grönsaker i ugn". Jättelätt och supergott! Lög, champinjoner, röd paprika och zukini. Lite olja och salt på det och sen i ugnen tills det är mjukt.
Så nu är det tredje dagen jag gör det.
I måndags blev det grönsaker i ugn, fläskfilé i creme bonjuour och sallad. Igår grönsaker i ugn, köttfärslimpa och vitkålssallad i creme frache med kryddor. Idag grönsaker i ugn, laxfilé (för Jeppes skull) och broccoli.

Annars är köket klart. Bara någon list kvar. Har beställt en "dalahäst"-matta men den var för kort. Måste ha en längre.
Hoppas att kunna tapetsera hallen någon gång under helge men vi är aldrig "lediga" när vi är lediga.

Nu ska jag mumsa god mat!
Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback