Nattjänst.

Jaha... Då har man tackat ja till en nattjänst, en fast tjänst. Så numera är jag inte bara fast anställd inom Landstinget Dalarna utan också fast anställ på medicinavdelningen, avd.3, i Ludvika.
Det känns toppen att vara fast anställd där, nu funderar jag bara hur det ska gå att jobba natt.
Jag har ju jobbat natt i tvåveckors peroder när jag hade pooltjänsten. Då jobbade jag natt två veckor och dag/kväll två veckor. Det gillade jag inte för det var så svårt att ställa om sig när man började jobba dag sen.

Det finns alltid fördelar och nackdelar, så här ser jag det;

Fördelar:
- Mindre arbetstid, 100% = 30 tim/veckan = 3 nattpass/veckan i snitt.
- Fler lediga dagar = mer tid med Jesper och familj/vänner.
- Inte alltid varannan helg (ska egentligen vara det men blir aldrig så).
- En fast tjänst i Ludvika (om jag fått vik. och det tog slut skulle jag sen få pendla till Falun), vilket är en trygghet.
- I framtiden då det blir dags för bebis är det perfekt att ha en fast tjänst här (inte kul att komma tillbaka från mammaledighet och börja med att pendla till Falun när man har smått).

Nackdelar:
- Mindre socialt på jobbet (man är så pass mkt mindre personal nattetid och pat sover, ska iaf).
- Träffar inte den underbara dagpersonalen, endast i skiftbytena.
- Det faktum att man faktiskt jobbar på natten kan ställa till det med hälsan (ofta magproblem) om det inte passar en.
- Jesper får sova själv (vet inte om det jag eller Jesper som tycker det är mest jobbigt, haha).
- Jag har trivts så jäkla bra på jobbet som det är nu.

Det visar sig hur det kommer gå. Det kanske kommer gå hur bra som helst. I alla fall så har jag pratat med cheferna om det blir så att jag verkligen inte trivs och det går uselt för mig att jobba natt så kommer jag få byta till dag om det dyker upp en sån tjänst och det är min tur (enl. LAS-listan). Eller så får jag hoppa på ett vik. på dagen, blir ju dock av med min fasta tjänst då.

Hur som helst så börjar jag att gå natt den 16 januari. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Syster Thilda

Helt rätt beslut syrran!

Var stolt över dig själv :) Det är jag! Puss

Postat av: Syster Thilda

Helt rätt beslut syrran!

Var stolt över dig själv :) Det är jag! Puss

2011-11-10 @ 16:44:32
URL: http://studenttorsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback